Baner podziemia
Baner Będzin - strona główna
logo
Ilustracja opisująca usługę RDK z piktogramami kobiety na tle budynków i komputera

Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

17
/
07
/
2020

W grudniu 2019 roku Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP).

Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Dołączyć do RDK można na dwa sposoby:

  • w urzędzie wypełniając dostępny formularz lub
  • przez internet www.GOV.pl wybierając usługę Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK).

Opis alternatywny plakatu

Plakat informujący o usłudze Rejestr Danych Kontaktowych

Wyślij link mailem
  • Pdf
  • Drukuj
  • Powrót
  • Wypowiedz się