Baner Będzin - strona główna
logo

Organizacja pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego

16
/
10
/
2020

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami organizacji pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Przyjmowanie petentów w następujących sytuacjach:

1. Rejestracja aktu zgonu (zgłasza się jedna osoba z kartą zgonu, dowodem osobistym swoim oraz osoby zmarłej. Jeżeli osoba zmarła pozostawała w związku małżeńskim, dodatkowo dowód osobisty współmałżonka).

2. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z Kierownikiem USC.

3. Przyjmowanie zapewnień oraz wydawanie zaświadczeń po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z Kierownikiem USC.

4. Wnioski o wydanie odpisu z rejestru stanu cywilnego są realizowane drogą korespondencyjną, drogą elektroniczną za pomocą platformy ePuap lub można je składać do skrzynki podawczej Urzędu Miasta. Odpisy będą przesyłane na wskazany we wniosku adres. Zgodnie z art. 125 Prawo o aktach stanu cywilnego wniosek złożony do Kierownika, który przechowuje księgę w ciągu 7 dni roboczych dokonuje on przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru, jeśli wniosek złożono do Kierownika, który księgi nie przechowuje przeniesienie następuje w ciągu 10 dni roboczych.

Wyślij link mailem
  • Pdf
  • Drukuj
  • Powrót
  • Wypowiedz się